KORJAA JA JUURRUTA


laatutyökalut_korjaa ja juurruta
Laadun varmistaminen on hyvien käytäntöjen juurruttamista
Pyri eroon hukasta eli liiketoiminnan kannalta turhasta tekemisestä
Yrityksen toimintamalleja kannattaa tarkastella kriittisesti ja korjata tarvittaessa. Henkilöstön, asiakkaiden ja muiden sidosryhmien näkemysten kuunteleminen on jatkuvaa parantamista.
Havaittuja puutteita tai hyviä käytäntöjä ei tule aina kerrottua eteenpäin. Käy läpi keräämiäsi havaintoilmoituksia. Mieti miten voit korjata havaittuja ongelmia ja juurruttaa hyviä käytänteitä. Mikäli sama ongelma toistuu useasti, selvitä ja poista juurisyy Viisi kertaa miksi -menetelmällä.
Onko kehittäminen johtanut pysyviin tuloksiin? Pyri juurruttamaan kokeilujen hyvä kokemukset. Päivitä kehittämisen tilannekuvaa uusilla aiheilla.
Uudista ja päivitä yrityksen laatulupausta yhdessä henkilöstön kanssa.